Handelsbetingelser

Handelsbetingelser, VENZEL BOAT PARTS

Generelle oplysninger
VENZEL BOAT PARTS
Nyvej 6A
4262 Sandved
CVR nr.: 39949377
Telefon: 20898878
E-mail: info@venzel-boat-parts.dk

Priser
Hos VENZEL BOAT PARTS, er alle købspriser angivet i danske kroner, og angivet inkl. moms og afgifter. Vi
forbeholder os ret til fra dag til dag, at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold
for udsolgte varer.

Betaling
VENZEL BOAT PARTS modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Elektron, VIABILL, MasterCard,
MobilePay og Bankoverførsel. Betalingen vil først blive trukket på kundens konto, når varen afsendes. Alle
beløb er i DKK. Danske kroner, og inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Levering
VENZEL BOAT PARTS tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 17 samme dag, ordrer herefter sendes
næstfølgende hverdag.
Vi sender til hele Danmark til fragtpriser fra 75 kr. Varer kan blive leveret på leveringsadressen, der angives
ved bestillingen. Normalt sendes varer til nærmeste pakkeshop eller tilsvarende, med mindre andet aftales.
Vi leverer også til udlandet, samt til Færøerne og Grønland, med ekstra fragtomkostninger. De ekstra
fragtomkostninger, betales via vores webshop, i varekategorien shipping.
Kundens varer sendes med Post Nord eller GLS.

OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket
kunden får besked om. Opstår der problemer, kontakt da fragtfirmaets kundeservice.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Kundens vare/varer, vil normalt blive leveret 2-8 hverdage efter
bestillingen.

For visse varer, gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse
varer.

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale
og/eller fabrikation. Kunden kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen.
Afhængigt af den konkrete situation. Reklamationen, gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert
håndtering af produktet/ydelsen. Såfremt der konstateres mangler eller fejl i produktet, kontaktes VENZEL
BOAT PARTS, som vil dække returneringsomkostninger, mangler eller fejl i produktet, i et nærmere aftalt
omfang.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:
VENZEL BOAT PARTS
Nyvej 6A
4262 Sandved
info@venzel-boat-parts.dk

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes kunden medsende bankoplysninger i form af bank- reg.nr. og kontonr.,
således det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail, eller anden
elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger, og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af
kundens eventuelle refusionen.

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop, såfremt varerne er i ubrudt emballage.
Perioden regnes fra den dag;

  • Hvor kunden modtager ordren.
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én
    ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
  • Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der
    består af flere partier/dele.
  • Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt
    periode.

    Returneringsomkostninger skal kunden selv afholde.
    Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet, og fra fortrydelsen, skal kunden senest 14 dage efter
    returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@venzel-boat-parts.dk. I meddelelsen skal kunden
    gøre tydeligt opmærksom på, at man ønsker at benytte sin fortrydelsesret. Varen sendes her efter retur til
    os på adressen:

    VENZEL BOAT PARTS
    Nyvej 6A
    4262 Sandved

    Kunden kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidigt at give tydelig meddelelse
    herom.

Varer undtaget fortrydelsesretten.
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

  • Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager, ikke er egnet til at blive
    returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
  • Varer der grundet sin art, bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
  • Varer, hvor plomberingen er brudt.
  • Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen, er påbegyndt med forbrugerens
    forudgående udtrykkelige samtykke, og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen
    er fuldt udført.
  • Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med
    forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke, og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister
    sin fortrydelsesret.
  • Aviser, tidsskrifter eller magasiner, dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
  • Aftaler indgået på offentlig auktion.
  • Varer, der forringes eller forældes hurtigt.
  • Varer importeret fra udlandet efter kundens ønske.
  • Varer som er specialfremstillet efter kundens ønske.
  • Komponenter som er repareret eller renoveret, efter kundens ønske.

Returnering
Kunden skal sende sin ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at kunden har gjort brug
af din fortrydelsesret. Kunden skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved
returnering, er kunden ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Kunden skal vedlægge en kopi af
ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis kunden ligeledes udfylder og vedlægger vores
Fortrydelsesformular (godkendt mail om returnering).
Kunden bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering- og til, vi har modtaget varen retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering
Kunden hæfter for eventuel forringelse af varens værdi. Når dette skyldes anden håndtering, end hvad der
er nødvendigt, for at fastslå varens;

  1. art,
  2. egenskaber,
  3. mål og dimensioner.
    Kunden kan med andre ord prøve varen (sammenligne varen), som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
    Hvis varen er prøvet udover de ovenfor beskrevne pkt. 1-3, betragtes den som brugt eller misbrugt. Hvilket
    betyder, at kunden ved fortrydelse af købet, kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af
    varens handelsmæssige værdi, på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at en fuld returnering af
    købsbeløbet kan returneres. Må kunden altså kun afprøve varen, uden egentligt at tage den i brug (slide på,
    eller forringe varen).

Tilbagebetaling
Fortryder kunden sit køb, får kunden det beløb retur, som er indbetalt til os.
I tilfælde af en værdiforringelse, som kunden hæfter for, fratrækkes dette købs-beløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra kunden, dog ikke
leveringsomkostningerne.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil varen er returneret, med mindre kunden inden da, har
fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Afhentning i butik
På vores webshop er det muligt, at vælge at afhente vores produkter i vores butik. På denne måde, er det
muligt at reservere en vare online, for derefter at afhente varen fysisk i vores butik. Da varen afhentes i
vores butik, så gælder samme vilkår, som når kunden handler fysisk i vores butik.

Persondatapolitik
For at kunden kan indgå aftale med os, og handle på vores webshop, har vi brug for følgende oplysninger
om kunden:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad kunden har købt

Vi behandler kundens personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til kunden, og for at kunne
behandle henvendelser vedrørende kundens køb.

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har kunden en klage over et produkt, købt i vores webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby

Link: www.forbrug.dk

Hvis kunden er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan kunden angive sin klage i EU Kommissionens
online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver kunden en klage her, skal kunden oplyse vores E-mail adresse: info@venzel-boat-parts.dk